הוגשו כתבי אישום נגד חשודים בהצתת הבית בכפר דומא

    קובי פינקלר No Comments on הוגשו כתבי אישום נגד חשודים בהצתת הבית בכפר דומא
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דריכות: הבוקר,כמעט ארבעה חודשים אחרי הרצח בכפר דומא, הוגשו בבית המשפט המחוזי בלוד, כתבי אישום כנגד בגיר וקטין בחשד לביצוע הרצח שבו מצאו את מותם אב אם ותינוק.

    כבר עתה ברור כי לפחות כנגד אחד מהחשודים יוגש כתב אישום בגין רצח וכי לגבי השני התקיים דיון עד לשעות האחרונות לגבי מהות האישום והבוקר יוחלט כיצד לנהוג במקרה.

    עם הגשת כתבי האישום יוסרו חלקית צווי איסור הפרסום בפרשה. במקביל יוגשו הבוקר עוד שני כתבי אישום כנגד חשודים בפעילות "תג מחיר" בפעילות טרור שבוצעה בשנים האחרונות ואינה קשורה ישירות לרצח בדומא.

    עם הגשת כתבי האישום בבית המשפט מתכוננים בשבכ ובמשטרה לפרסם פרטים נוספים אודות האירועים השונים.

    במערכת הביטחון ממשיכים גם הבוקר בחקירת חשודים נוספים ולדבריהם צפויים מעצרים נוספים.

    עו"ד עדי קידר מארגון חוננו פנה לביהמ"ש וביקש להתיר לפרסום גם את שיטות החקירה ואמצעי הלחץ שהופעלו בשב"כ על הנחקרים, ויורה על מניעת פרסום הפרטים עד לדיון בבקשה.

    "מדיווחים בתקשורת עולה כי היום בכוונת המשטרה להסיר את צו איסור הפרסום ולפרסם את הפרטים סביב החקירה בתיק זה", כתב עו"ד בבקשה.

    "עוד עולה כי בתיק זה ביצעו גורמי החקירה שימוש בסמכויות חקירה חריגות ביותר לרבות שימוש באמצעי לחץ פיזיים על הנחקרים. עוד עולה כי בתקופה שבה היה קיים צו מניעה חריג אשר מנע מהחשודים פגישה עם עורכי דינם, העלו הנחקרים טענות קשות בפני בימ"ש אשר נכתבו בפרוטוקולים של בימ"ש.

    באמור לעיל ישנו מידע רב אשר הציבור בישראל מחכה ומצפה לקבל את פרטיו וזאת הן בשל האמצעים החריגים ביותר שהופעלו, והן בשל העניין הרב בחקירת הפרשייה שבענייננו", כתב עו"ד קידר.

    "לאור זאת נבקש כי בימ"ש בעת התרתו את צו איסור הפרסום על פרטי החקירה, יתיר לפרסם את האמצעים החריגים שהופעלו, את שיטות החקירה שהופעלו ואת כלל הפרטים הקשים אשר עלו סביב חקירה זו.

    עוד נבקש כי בימ"ש יתיר לפרסם את דברי החשודים אשר הלינו בפניו על מצבם ועל התנהלות גורמי החקירה בדיונים השונים", כתב עורך הדין.



    0 תגובות